Pappaforumet

... for moderne fedre som er til stede og tar ansvar
FAR OG BARN er pappamagasinet for ekte mannfolk som er til stede og tar ansvar for sine barn. Det maskuline motstykket til de rosa mammabladene. Vi tar menn og papparollen å alvor! Bestill et årsabonnement i dag for kun kr. 295 + porto/eksp. (kr 84). Den perfekte farsdagsgave! http://bestill.farogbarn.no
Dato/klokkeslett: Tor Nov 23, 2017 11:22 am

Tidssone UTC

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Pappaperm når mor er student i siste semester
InnleggSkrevet: Ons Jan 25, 2012 8:10 am 
Min samboer har termin i mars, og studerer på sitt siste semester. Etter et langt studie har hun også nådd grensa til Lånekassen, så penger derfra er utelukket.
Min plan var opprinnelig å ta ut ferie og avspasering fra 3.-7.uke etter fødsel, for så å gå i permisjon fra uke 7 og ut juni da hun er ferdig som student. Dette er OK for NAV da jeg har fast jobb og inntjent mine rettigheter.
Planen videre var å jobbe 100% til sommeren og frem til min samboer kom i jobb, for så å ta ut resten av permen da. Det viser seg at dette ikke er greit for NAV, da mor må være fulltidsstudent/være i jobb også i denne mellomperioden jeg hadde tenkt å jobbe. Gjør hun ikke noe da, så vil jeg ikke kunne ta ut resten av permisjonsukene jeg i utganspunktet har krav på. Da gjelder det å finne på noe lurt. Å melde seg opp til et nytt studie for å være student på papiret ser jeg ikke som en reell mulighet, da hun nå blir ferdig med et masterprogram. Hun må da søke via samordna opptak, og vente på svar om plass til sommeren. Da vil det være for seint.
Spørsmålet er da om jeg/hun kan skaffe henne et 'arbeid'. NAV setter nemlig ikke krav til inntjening, kun at mor skal ha en 75% stilling eller høyere. jeg lurer da på om noen har noen erfaring med et lignende triks. Kan hun nå melde til Brønnøysund at hun har startet opp et enkeltpersonforetak, f.eks "Veslemors Strikkefabrikk" - lage en enkel nettside hvor hun tilbyr kunder å bestille strikkede babyluer, og oppgi dette som fulltidsarbeid? Kan eventuelt jeg starte et foretak og ansette henne? (Det vil kanskje koste meg arbeidsgiveravgift?)

Rapporter dette innlegget
Topp

Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 

Tidssone UTC

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan opprette nye emner i dette forumet
Du kan skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet