Pappaforumet

... for moderne fedre som er til stede og tar ansvar
FAR OG BARN er pappamagasinet for ekte mannfolk som er til stede og tar ansvar for sine barn. Det maskuline motstykket til de rosa mammabladene. Vi tar menn og papparollen å alvor! Bestill et årsabonnement i dag for kun kr. 295 + porto/eksp. (kr 84). Den perfekte farsdagsgave! http://bestill.farogbarn.no
Dato/klokkeslett: Tor Nov 23, 2017 11:18 am

Tidssone UTC

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: 2 uker betalt perm av arbeidsgiver - hva er normalt?
InnleggSkrevet: Tir Jan 11, 2011 6:34 am 
Jeg er i ferd med å få mitt tredje barn. På noen tidligere arbeidsplasser jeg har hatt har det vært vanlig at far får 2 uker betalt permisjon f.o.m mor og barn returnerer fra sykehuset. På min nåværende arbeidsplass er dette kun en uke betalt og en uten lønn. Er det noen som vet hva som er normen nå for tiden når det gjelder dette? Har hørt flere som har 2 uker betalt, men kjenner ikke noe statestikk på dette. Jeg ønsker å ta dette opp med ledelsen men skulle gjerne hatt litt "harde fakta" å fare med først, vil jo ha gode argumenter før man starter denne diskusjonen. Noen som kan hjelpe? :?:

Rapporter dette innlegget
Topp

Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 2 uker betalt perm av arbeidsgiver - hva er normalt?
InnleggSkrevet: Lør Jan 15, 2011 6:02 am 
Hei.

Du har i utgangspunktet kun krav på permisjon, men ikke lønn. Får du betalt en uke av arbeidsgiver er det mer enn de må betale ihht loven. I det offentlige får man betalt for begge ukene.

Topp

Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 2 uker betalt perm av arbeidsgiver - hva er normalt?
InnleggSkrevet: Lør Mar 14, 2015 7:58 am 
Avlogget

kunne ha omsorg for barnet om sjukemeldingsdager skal telle på sida av permisjonstida. Sjekk det ut i forskriften på NAV sine sider.

Topp
 Profil Send en e-post  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan opprette nye emner i dette forumet
Du kan skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet