Pappaforumet

... for moderne fedre som er til stede og tar ansvar
FAR OG BARN er pappamagasinet for ekte mannfolk som er til stede og tar ansvar for sine barn. Det maskuline motstykket til de rosa mammabladene. Vi tar menn og papparollen å alvor! Bestill et årsabonnement i dag for kun kr. 295 + porto/eksp. (kr 84). Den perfekte farsdagsgave! http://bestill.farogbarn.no
Dato/klokkeslett: Fre Sep 22, 2017 9:37 am

Tidssone UTC

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Pappapermisjon???
InnleggSkrevet: Man Nov 20, 2006 12:26 pm 
Hei!
Min mann og jeg fikk en sønn i slutten av mars, men siden jeg er hjemmeværende og ikke har opptjent meg permisjon da jeg ikke jobbet under graviditeten så får ikke min mann pappaperm. hvorfor ikke? har han ikke rett til å tilbringe tid med sin sønn bare fordi jeg er arbeidsledig?
Noen som har noen gode råd?

Ann C.

Rapporter dette innlegget
Topp

Svar med sitat  
 Innleggets emne: Pappapermisjon
InnleggSkrevet: Tor Des 13, 2007 10:18 am 
Hei. Jeg har samme problem, faktisk opplevd det to ganger. Første gang jeg skulle bli pappa, var moren student og det var før reglene ble endret så da ble det ikke noe mulighet for meg til å ha pappapermisjon. Nå skal jeg bli far igjen og denne moren er hjemmeværende. Derfor ingen pappapermisjon på meg denne gangen heller. Jeg ville gjerne tatt ut flere måndeder for å tilbringe tid sammen når barnet.

Dette får jeg ikke så lenge det er moren som opptjener permisjonen.. så da er eneste løsning er at hun går til legen og sier hun er syk!! så jeg får samme mulighet som andre til å være hjemme med barnet. Dette sa jeg til NAV at jeg kom til å gjøre så lenge reglene var slik.. :lol:

Ser jo diskusjonen går jo på at pappa skal ha mer tid sammen med barnet og ikke at det er for å være hjemme så moren kommer i arbeidet.

Topp

Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Mar 21, 2009 5:08 pm 
Syntes det er hårreisende at far ikke kan opparbeide seg pappaperm tilsvarende mor! :x
Rein fødselsperm er så..men far skal kunne hatt valgfri fødselsperm han og! Alle familier er ulike, og trenger ulike løsninger! Skal ikke alt summeres opp til det beste for barnet? Jeg mener barns forhold og trygghet til foreldrene begynner umiddelbart, og ikke bare noe de opparbeider seg. Det gjelder ikke bare foreldres behov for å være foreldre!
Ååå blir så irritert!!

Topp

Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Pappapermisjon???
InnleggSkrevet: Tir Feb 04, 2014 7:47 am 
Avlogget

etter fødselen gikk moren til barnet og jeg fra hverandre. Vi er gode venner og alt det. Men nå er vi usikre på om jeg får mine 6 uker fedrekvote? Er det noen som vet det? fedrekvote er vel for at far skal kunne bli bedre kjent med barnet og kunne ha omsorgen over en lengre tid med barnet..

Topp
 Profil Send en e-post  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan opprette nye emner i dette forumet
Du kan skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet