Pappaforumet

... for moderne fedre som er til stede og tar ansvar
FAR OG BARN er pappamagasinet for ekte mannfolk som er til stede og tar ansvar for sine barn. Det maskuline motstykket til de rosa mammabladene. Vi tar menn og papparollen å alvor! Bestill et årsabonnement i dag for kun kr. 295 + porto/eksp. (kr 84). Den perfekte farsdagsgave! http://bestill.farogbarn.no
Dato/klokkeslett: Lør Sep 23, 2017 7:24 am

Tidssone UTC

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Far tar ikke kontakt
InnleggSkrevet: Lør Sep 10, 2016 11:53 am 
Først: Jeg ønsker ikke å gå inn i detaljer på bakgrunn eller få pes for hvorfor det har blitt som det har blitt. Så til saken:

Gjennom barnefordelingssak, har det i retten kommet en dom som sier at far kun skal ha samvær under støttet tilsyn noen få ganger i året, gjennom en offentlig tilsynsordning. I etterkant av rettssaken har jeg ikke hørt noe som helst fra far, og det har dermed ikke blitt gjennomført noen samvær.

Det var han som gikk til sak mot meg, og han ønsket selv en 50/50-ordning. Under utredningen ifm saken ble det gjennomført noen samvær gjennom den samme tilsynsordningen - da var det hele tiden far og hans advokat som organiserte dette. Det er da han som skal sørge for å benytte sin egen samværsrett - jeg har ikke noen plikter om å følge opp dette?

Rapporter dette innlegget
Topp

Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Far tar ikke kontakt
InnleggSkrevet: Ons Mar 29, 2017 9:13 am 
Sitat:
§ 42. Barnet sin rett til samvær.
Barnet har rett til samvær med begge foreldra, jamvel om dei lever kvar for seg. Foreldra har gjensidig ansvar for at samværsretten vert oppfyld.
Barnet har krav på omsut og omtanke frå den som er saman med barnet. Den som er saman med barnet, kan ta avgjerder som gjeld omsuta for barnet under samværet.

Du ser kanskje på dette på litt feil måte? Som det står i utdrag FNs barnekonvensjon, det er barnet som har samværsrett, ikke foreldrene. Foreldrene har like mye ansvar for at barnet får det samværet de har krav på.

Jeg mener det i forlengelsen vil være til det beste for barnet å vite hvem faren er og ha muligheten til å ha en meningsfull tilknytning i fremtiden. Siden du skriver få ganger i året ser jeg for meg at det er snakk om 4-6 ganger i året. Da er det viktig for barnets del at disse blir gjennomført så barnet vet hvem faren er.

Det er ikke biologisk far sin rett til å møte barnet, det er barnets rett til å kjenne sin far og hvite hvem han er.

http://www.barnefordelingssaker.no/inde ... 14/789/790

Topp

Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre Apr 28, 2017 3:18 am 
Hei.

Jeg leste innlegget ditt.
Jeg er selv far til en datter jeg ikke har kontakt med.
Det er i hovedsak av grunner utenfor min kontroll.

Det jeg ville si var at unasett ditt forhold til barefar, er det viktig for barnet at du ikke er mer negtiv enn høyst nødvendig.

Fra mitt ståsted var det blandt annet systemet som sviktet når det kommer til samvær. Vi lever i en virkelighet hvor far ikke altid får de sønader som trengs, sammenlignet med mor.
Årsknene er mange, men alt i alt gjør det at mange men vil mye mer enn de kan og mye er ikke deres skyld overhode.

Topp

Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir Jun 20, 2017 11:25 pm 
Avlogget

nice post

Sist flyttet til topp av Anonymous den Tir Jun 20, 2017 11:25 pm

Topp
 Profil Send en e-post  
Svar med sitat