Pappaforumet

... for moderne fedre som er til stede og tar ansvar
FAR OG BARN er pappamagasinet for ekte mannfolk som er til stede og tar ansvar for sine barn. Det maskuline motstykket til de rosa mammabladene. Vi tar menn og papparollen å alvor! Bestill et årsabonnement i dag for kun kr. 295 + porto/eksp. (kr 84). Den perfekte farsdagsgave! http://bestill.farogbarn.no
Dato/klokkeslett: Tor Mai 23, 2019 10:04 am

Tidssone UTC

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Beregning av bidrag mht samvær
InnleggSkrevet: Tor Feb 13, 2014 10:27 pm 
Avlogget

Hei
Jeg er far til en gutt på 17 år som jeg betaler i overkant av kr 5000,- for i bidrag. Jeg og bidragsmottaker bor i samme by. I høst flyttet gutten fra bidragsmottaker og til en familie vi kjenner over 1000 km fra vår by. I tillegg har han fått seg arbeid på det nye stedet og har egen inntekt. Jeg har vært i kontakt med den familien han bor hos nå og de har informert at de får kr 5000,- fra bidragsmottaker. De betalte til og med hjemreisen hans i julen. Dette syntes jeg var ganske urettferdig. At bidragsmottaker skulle sitte igjen med dobbel barnetrygd samt ikke bidra med noe til familien gutten bor hos. Jeg sendte en søknad til NAV om ønske å beregne bidraget på nytt mht den nye situasjonen hvor gutten ikke bor hos bidragsmottaker. Jeg har nå mottatt melding om vedtak og de har vedtatt ingen endring av bidrag. Dette skyldes at jeg ikke har samvær med gutten slik at samværet er satt til 0 dager. Det er ikke tatt hensyn til at han ikke bor hos bidragsmottaker. Jeg har heller ikke mulighet å ha minimumssamvær fordi han bor langt fra meg. Er dette virkelig riktig. jeg leser i regelverket at bidraget skal dekke utgifter til klær og andre daglig løpende utgifter. Disse utgiftene har ikke bidragsmottaker slik situasjonen er i dag. Bør jeg klage på dette eller er det bare å vente på at gutten blir 18 år? Det er ikke det at jeg ikke vil betale for meg, men jeg synes det blir feil når det bare er jeg som bidrar og ikke bidragsmottakeren.

Rapporter dette innlegget
Topp
 Profil Send en e-post  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 

Tidssone UTC

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester

Du kan opprette nye emner i dette forumet
Du kan skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet